Thursday, March 31, 2005

Woensdag 23/03/05 - 14.50

Goeie middag thuisblijvers!
Gisteren op het bureau van Mr Bronder vielen we bena van onze stoel. Hier kregen we te horen dat we een licence nodig hadden om 2de handsmateriaal in te voeren voor een educatief project. Dit wisten we niet en omdat we dit niet hebben gaan ze hier in india vanuit dat je het gerief wilt verkopen en rekenen ze je 200% van de nieuwprijs aan omdat ze dit willen vermijden. De rekening was dus heel hoog die we te horen kregen. We panikeerden even maar de licence zou nog wel te bekomen zijn via het consulaat enz... als we een beete geluk hebben.

Maar na dit slechte nieuws het goede nieuws.
Deze middag ben ik naar een andere persoon geweest. Mr Delvi van Indian Seaways. Hij was ook al bezig met onze zaak en hij wist ons te vertellen dat de licence niet nodig was omdat het duidelijk was dat het voor een project in een school bedoeld was. Hij heeft ons beloofd het materiaal binnen een week aan de school te leveren zonder extra charges. Laten we nu maar hopen dat we het eindelijk vastkrijgen. Een week zou wel heel goed zijn. Dan kunnen we eerst nog een beetje de theorie afwerken en de pc's installeren en dan met de praktijk beginnen.

Over de lessen: deze gaan heel goed. Ik heb deze morgen een stuk binair omrekenen gegeven en de history van de pc. Het was best wel tof. De studenten zijn geïnteresseerd en zo is het wel leuk om les te geven. Ook de leraars doen echt mee in de les. Ze maken ook de oefeningen enzo. Dat is wel leuk.
Wat we tot nu toe al gegeven hebben is: What is a pc/history of computer/Binary system/Boole algebra
Hierna zullen we verder gaan met Input/processing/output.

Voor de rest. Het weer is weer warmer ant worden maar ik begin het veel beter te verdragen. Ik weet nog de eerste dag liep het zweet echt maar nu valt dat heel goed mee. Als je vlak in de zon loopt is het natuurlijk wel warm maar binnen en zeker in de klas heb ik er absoluut geen probleem mee. Ik ben wel lucky denk ik want sommige hier hebben het constant te warm :).
Alle nu beginnen we aan ons verlengd weekend. Dit zal nog voornamelijk bestaan uit het verder werken aan de cursussen. We werken ze graag af want als de computers er zijn hebben we veel minder tijd hiervoor.

Zo dat was het weer voor vandaag

ByeBye

Elise

No comments: