Thursday, March 03, 2005

Woensdag 02/03/05 - 19.46

Vanmorgen weer met Kevin op pad gegaan. Johan thuisgebleven vanwege zugzeer en jan had de eer om de eerste te zijn met wat diaree .. maar het is al veel beter.
We zijn naar de gateway of india geweest. Was daar wel mooi maar veel toeristicher als in de rest van de stad.
We hebben al wat woordjes Hindi geleerd.. die zijn soms wel handig. Dankuwel = Dhanyavad en i don't want (heel handig als ze je langs straat vanalles proberen aan te smeren) = Nahi chaiee.
De mensen vinden het heel leuk als we in het Hindi zeggen dat we iets niet willen en ze laten ons dan direct met rust.
We kunnen ook tot 10 tellen: Ek, Doe, Teen, Char, Paach, Che, Saath, Aat, Nav, Dus.
We zijn ook in een art gallery geweest.. dat was ook wel mooi. Veel uitgesneden houten beeldjes en schilderijen met heel mooie felle kleuren. Vandaag zijn we trouwens met de trein op stap geweest. De 3 jongens vormden op de trein een kooi rond mij.. Kevin is nogal paranoi dat er iets met een van ons zou gebeuren en vooral met mij omdat de treinen niet superveilig zijn alleen.. alhoewel het allemaal nogal meevalt .. maar ik ben dus goed beschermd. Met kevin ook in een grote muziekwinkel geweest en hij heeft ons dan wat Indische muziek voor jongeren late horen.. best wel goed. beetje drum n bass - hip hop style.
Ik heb aan een kraampje op straat een grote doek/sjaal gekocht met rood en blauw en geborduurd met gouddraad. Een hele mooie.. ze vroegen 600 roepies maar we hebben het tot 250 gekregen. dat is ongeveer 5 euro.
Het Indisch eten begint mij eig al een beetje tegen te steken .. alles smaakt eig naar dezelfde kruiden. Voor de moment eet ik dus niet zoveel, het is ook nogal lastig omdat het zooo warm is. Vooral smiddags heb ik totaal geen honger. Ik ga met Nicolas eens fruit en groeten gaan kopen.. dan kan ik me uitleven :). Als toerist fruit en groeten gaan kopen is geen goed idee vanwege de prijs.. maar ook omdat ze toeristen rot fruit aansmeren.
oh ja.. gistereavond joeri zijn haar geknipt. Het was wat lang en dus warm. Het is nog redelijk gelukt.
























Morgen gaan we naar een strand! Ben eens curieus.
Alles goed in Belgiƫ? hoe warm is het daar nu?

Tot snel

groetjes, Elise

No comments: